Maart 2014: Oogsttijd - Reisverslag uit Greytown, Nieuw Zeeland van Alex & Feija Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Maart 2014: Oogsttijd - Reisverslag uit Greytown, Nieuw Zeeland van Alex & Feija Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Maart 2014: Oogsttijd

Door: Feija

Blijf op de hoogte en volg Alex & Feija

06 April 2014 | Nieuw Zeeland, Greytown

Maart bracht leuke en minder leuke dingen.

Bij Alex op zijn werk is de reorganisatie die gaande is nu bij het werkvolk aangekomen. Van de 37 software developers (waar Alex er een van is) moeten er 6 uit. Zoals het er nu naar uit ziet, wordt het solliciteren op je eigen functie. Dit moet half juni gebeuren en eind juni is bekend wie mag blijven en wie niet. Na een snelle inventarisatie kwam een collega van Alex maar uit op 29 software developers dus waar de andere 8 zijn……. Dit wordt nu verder uitgezocht, dus met een beetje geluk hoeft er helemaal niemand uit.

Februari en maart waren een gekkenhuis wat mijn bedrijf als immigratie-adviseur betreft, hard werken, weinig vrije tijd, enigszins slaaptekort, maar wel eindelijk klanten die geld in het laatje brengen. Eind maart zakte de drukte weer af, alsof mensen goede voornemens over emigratie hebben gemaakt en die willen uitvoeren.

Mijn betaalde baan had ook wat positief nieuws. Een van de twee managers waar ik voor werk en die heel erg controlerend was, heeft een andere functie gevonden en is per 1 april (geen grap) vertrokken. De interim manager die haar opgevolgd is, lijkt mij een prima persoon. Is de rust op dat front weergekeerd is er hommeles in het andere team. Dat team is uitgebreid met 3 mensen, maar daar zijn geen werkplekken voor op onze huidige locatie. Er is dus voorgesteld dat het team verhuist (van de begane grond naar de 3de etage), maar omdat er een bureau e weinig is, zou ik achter moeten blijven op de huidige plek (waar mijn andere team zit). Ik vind dit niet prettig, omdat ik veel meer teamlid voel van het team dat gaat verhuizen. De rest van het team vind het ook niet fijn, die willen dat ik meeverhuis. Daar is het laatste nog niet over gezegd….

Half maart was het harvest festival. Een wijn, food and music festival. Er was bar en boos weer voorspeld, maar de locatie waar het festival was heeft een eigen ‘microklimaat’, en hoewel bewolkt geen van de hoosbuien en regen die er 10 km verderop waren. We hadden een leuke dag. De bands speelden leuke achtergrondmuziek. We hebben wijn geproefd van 10 verschillende wijngaarden die geen ‘cellardoor’ hebben. Je kunt hier normaal gesproken dus niet langs om hun wijn te proeven en nu op het festival kon dat dus wel. Sommige waren lekker, anderen niet. Ook leuk om het net gistende druivensap te proeven. Sommige witte druiven waren letterlijk pas de dag ervoor geplukt. Het oogstseizoen was half maart net begonnen.

De groentetuin levert nog steeds gestaag groente op; bonen, courgette, wortel en tomaat. Sinds dat we terug zijn van vakantie heb ik nog geen groente in de winkel hoeven kopen. De loungebank voor in de tuin is bezorgd. Er alleen nog geen plek om hem neer te zetten. De tegels voor de tuinpaadjes die we besteld hadden, worden nu pas eind april geleverd. Nog een mandje wachten dus voordat we weer verder kunnen in de tuin.

De klok is ondertussen weer een uur terug. Het tijdverschil met Nederland 10 uur. De dagen worden duidelijk korter. ’s Ochtends al weer in het donker weg, maar de temperatuur is nog steeds goed. De hele week al 20-25 graden.

We hadden eind maart ook al weer ons vierjarig jubileum in Nieuw Zeeland. Een goed moment om de frequentie van deze verslagen terug te schroeven. Ik heb het vier jaar lang met plezier gedaan, maar nu we gesetteld zijn, is er niet altijd veel te vertellen of het is hetzelfde als het jaar ervoor. Ik stop er niet helemaal mee, maar ga terug naar 4 keer per jaar.

• 07 April 2014 - 09:21

Janny Odijk :

hallo Feija en Alex dank voor je verslag het was weer leuk, in de achterhoek wordt steeds meer wijn verbouwd, en een nederlander wint ook nog wel eens een prijs,{weet zijn naam niet meer}komt zeker door de weers-veranderingen. regelmatig kijk ik reisprogramma'sdan komt jullie land regelmatig in beeld. gisteren over Alen Gibs hij heeft een gigantisch landgoed met veel kunst-opjecten er in heel mooi . dank voor 4 jaar verslagen, wens jullie al het goede toe ook dat je werk houd is heel belangrijk alvast prettige Paasdagen of wordt dat niet zo gevierd? hartelijke groeten Janny

• 07 April 2014 - 09:44

Marijke:

Dank je wel, lieve Feija, voor vier jaren van mooie maandberichten!
    Marijke

• 10 April 2014 - 12:15

Bini:

Dank je wel voor de mooie verhalen over Nieuw Zeeland.
    Het was leuk om het te volgen, maar ik kan me ook voorstellen dat de maandelijkse verhalen veel werk is.
    Ik kijk zeker uit naar jullie volgende belevenissen.
    heel veel geluk gewenst voor de toekomst
    groeten van Bini