Maart - Juli 2017 - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Alex & Feija Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Maart - Juli 2017 - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Alex & Feija Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Maart - Juli 2017

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex & Feija

08 Augustus 2017 | Nieuw Zeeland, Carterton

Het is alweer een behoorlijke tijd geledan dat ik een regulier bericht geplaatst heb. De redenen zijn tweeledig. Enerzijds omdat er weinig te melden is (tot juni) en anderzijds vanwege het slechte nieuws dat we in april kregen waar ik tegenop zag op over te schrijven. Daar begin ik nu dan maar meteen mee.
Dit slechte nieuws was over Sira, de poes die we in Nederland achter lieten en waar Feija's moeder sinds on vertrek naar Nieuw-Zeeland voor gezorgd heeft. Het ging al een tijdje bergafwaarts en in april ging het zo slecht dat het niet langer meer door kon gaan. Op 4 april om 2 uur's middags is ze op een waardige manier ingeslapen. We zijn erg dankbaar voor het goede thuis en verzorging die ze sinds ons vertrek gehad heeft. Ze is 17 jaar geworden. Ik kan veel over haar zeggen, maar Feija heeft het eerder niet beter kunnen omschrijven op haar Facebook pagina:

"RIP my beautiful girl.
You were the one that no one wanted, curled up in the corner of your cage at the SPCA 15 years ago. We saw something special in you, and oh boy, did you prove us right. It took you a few weeks to come out from under the cupboard space but with a lot of patience from our side and a lot of courage from your side you made great progress. From a very scared being you became such a sweet, loving and gentle natured cat. You have a special place in our hearts and we hope the 8 years you lived with us and the 7 years you spend with my mum were special for you too and made up for the first 2 years of your life."

Vrij vertaald: "RIP mijn lieve meissie.
Jij was degene die niemand wilde hebben. 15 jaar geleden zagen we je opgerold in de hoek van je kooi in het asiel van de Dierenbescherming. Maar wij zagen iets speciaal in je en de stelde niet teleur - integendeel. Het duurde enkele weken voordat je onder de kast vandaan kwam, maar met heel veel geduld van jouw en onze kant maakte je grote stappen voorwaarts. Het bange wezen dat je was veranderde in een lieve en zachtaardige poes. Je hebt een speciale plek in onze harten en we hopen dat de 8 jaar bij ons en de 7 jaar bij Feija's moeder ook voor jouw speciaal waren en je eerste twee jaar meer dan goed gemaakt hebben."

Verder is er de eerste maanden niet heel veel gebeurd. De herfst heeft het stokje overgedragen aan de winter en in de tuin was het erg rustig, ook al hebben we vandaag de eerste grapefruits geplukt. Wel hebben we voor het eerst zelf kaas gemaakt. Hiervoor gebruiken we de rauwe melk die we bij een boer uit de automaat halen. Op zich een eenvoudig proces, maar het lastigste is om de kaas te waxen. Dit gaf wat geklieder en veroorzaakte ook wat schimmelvorming op de kaas. Uiteindelijk smaakte de kaas prima: een lekkere boerenkaas. Het tweede kaasje hebben we niet gewaxt, maar in een vacuümzak laten rijpen. Dit is een stuk makkelijker en het resultaat smaakt ook prima!

Het bedrijf van Feija (Experienz Immigration Services) loopt goed en ze heeft net een erg drukke periode achter de rug. Het geld dat ze verdient heeft al een aantal keer het tuinbudget aangevuld.

Mijn werk heeft een wending genomen - ten goede. Vorig jaar had ik gesolliciteerd bij een klein IT-bedrijf in Carterton. Ditzelfde bedrijf zocht nu weer een ontwikkelaar. Na een terloops gesprekje met de eigenaar, heb ik gesolliciteerd en de baan gekregen. Sinds juli werk ik nieuw meer bij Kiwibank, maar bij MyTrucking (www.mytrucking.com). Ik hoef nu niet meer 3 uur per dag te forenzen, maar rij op mijn scooter in een kwartier naar mij werk. Een grote vooruitgang! Het bedrijf heeft een programma ontwikkeld voor kleine transportbedrijven, waarmee de rittenadministratie makkelijk bijgehouden worden en automatisch gekoppeld wordt aan de boekhouding. Het bedrijf -en het programma- groeit nog steeds en er is meer dan genoeg werk. Het bevalt me erg goed.

Tot slot zijn we weer aan het werk gegaan in de tuin. Al sinds dat we in dit huis wonen zoeken we een aannemer die een betonnen terras kon maken. Helaas bleek er geen aannemer te vinden voor dit werk, voornamelijk omdat er op het moment heel veel gebouwd wordt en er een tekort is. We hebben dan ook besloten om zelf een 'deck' te bouwen achter ons huis. Het deck wordt ongeveer 45 vierkante meter groot, wat net iets kleiner is dan het appartement waarin ik in Woerden woonde. De bovenkant van het deck komt op de hoogte van de vloer van het huis en ongeveer op de hoogte van het grasveld. De bedoeling is dat dit een mooi geheel wordt. Helaas kan dit ook voor wateroverlast zorgen, doordat water vanaf het grasveld onder het deck stroomt en zo tegen het huis komt te staan. Om dit op te lossen leggen we een drainagebuis onder het deck en metselen we een muurtje voor als het echt hard regent. Nog een maand of twee te gaan.

Dit is het weer voor nu. We lezen graag de reacties op onze berichten en kijken daarnaar uit.

De fotos: https://goo.gl/photos/xHfgdLpQv8XcZcwB8

  • 08 Augustus 2017 - 09:16

    Jacco:

    Hi Alex en Feija,

    Ondanks dat het even geleden is dat hier wat te lezen was, blijft het altijd weer erg leuk. Zeker de foto's erbij. Een beste klus zo te zien, het bouwen van het "deck", en mooie foto's van de wisselende jaargetijden.

    En voor de rest hebben we Skype natuurlijk ;-)

    Groetjes,
    Jacco

  • 08 Augustus 2017 - 10:53

    Christa:

    Hoi Alex en Feija,

    Gezellig om weer te lezen hoe het met jullie gaat en waar jullie mee bezig zijn.
    Ik kan me Sira nog goed herinneren, een lieve kat!

    Lieve groet,
    Christa en John en de kids

  • 09 Augustus 2017 - 14:30

    Marijke:

    O Alex, wat goed dat je Sira nog gedenkt. Ze was zo ontzettend lief en ze had het ook zo ontzettend moeilijk op het laatst. Het kwam wel weer allemaal bij me boven.
    En verder: wat een groot deck gaat het worden! En wat een prachtige sfeerfoto's van jullie omgeving.
    Marijke

  • 09 Augustus 2017 - 14:35

    Janny Odijk :

    hallo Alex en Feija het was weer leuk om te lezen en jammer dat jullie maatje is overleden, mijn dochter heeft 3 honden en een zoon ook ik vind het geweldig hoe ze doen met ieder zijn karakter. ik vind het knap dat je, je eigen kaas maakt, ik ben van de generatie dat je veel zelf maakte en vooral de winter voorraad, in de oorlog leverde ik mijn bijdrage om boter te maken, wat verse geitenmelk in een glazen pot en net zolang schudden dat het boter werd. en de groentes wekken of in het zout. de huishouding was veel intensiever doordat er geen diepvries e.dd. wasmaar we hebben alles overleefd en genieten van de luxe. een vriendelijke groet van Janny Odijk

  • 14 Augustus 2017 - 11:50

    Paul Lans:

    Hé Allex (en Feija), al zal die laatste mij niet kennen. Alex en ik zijn ooit in een ver verleden collega's geweest bij de ING. Getriggerd door je afsluitende opmerking over het graag lezen van reacties, nu ook een reactie van mij (ik herken dit ook wel, onder de naam 'de4ps' schrijf ik over onze vakantieperikelen en vind ik het ook altijd leuk als er gereageerd wordt). Tjonge wat een lange introductie, gewoon om te zeggen dat ik jullie via dit medium al die tijd al volg en het altijd leuk vind om op die manier de nieuwe start die jullie gemaakt hebben te kunnen volgen. Vol bewondering overigens. Vervelend om te lezen over het afscheid (en dan ook nog op afstand), als hondeneigenaar kan ik me enigszins voorstellen hoe dat voelt. Blijf vooral schrijven en succes met jullie 'deck'!

    Groetjes,
    Paul Lans

  • 18 Augustus 2017 - 12:03

    Pieter Heijnen:

    Hoi Alex & Feija,

    Succes met jullie bouwplannen, ik denk al jullie een mooie plek gekozen hebben met, blijkbaar, vele mogelijkheden. Geniet er van. Jammer van Sira, goed dat jullie daar ook nu nog aandacht aanbesteden, ook al is het alweer even geleden dat jullie samen leefden.
    Wij gaan hier weer de lente/zomer in, alleen krijgen we nu nog een koufront op ons dak.
    Onze horizon in Zuid-Afrika is nog 2 jaar en dan weer verkassen.
    Wie weet komen we nog een keer dicht bij jullie in de buurt wonen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Carterton

Leven in Nieuw-Zeeland

Leven in Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2023

Weblog Juli 2023

24 December 2022

Weblog December 2022

01 September 2022

Weblog Augustus 2022

28 Augustus 2021

Winter 2021

22 November 2020

Juli - November 2020
Alex & Feija

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 2041
Totaal aantal bezoekers 106439

Voorgaande reizen:

28 Maart 2010 - 30 November -0001

Leven in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: