Januari - Maart 2016 - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Alex & Feija Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Januari - Maart 2016 - Reisverslag uit Carterton, Nieuw Zeeland van Alex & Feija Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Januari - Maart 2016

Blijf op de hoogte en volg Alex & Feija

08 April 2016 | Nieuw Zeeland, Carterton

Het eerste kwartaal van het nieuwe jaar is alweer voorbij. Na de vakantie in Hawke's Bay hebben we ons 'normale' leven weer hervat. De afgelopen maanden was het een prachtig zomer. Veel dagen was het boven 30 graden, maar toch niet al te droog. Pas halverwege februari werden de weilanden dor en ging het brandgevaar naar 'very high', de een na hoogste categorie.
Voor mij waren het redelijk rustige maanden op het werk, wat goed uitkwam na de erg drukke laatste maanden van het vorige jaar. Feija heeft het erg druk gehad met visumaanvragen, met als goed nieuws dat half februari haar eerste 'residence visa' goedgekeurd is. Verder loopt ExperieNZ Immigration goed.
De zomer was ook erg groeizaam voor de tuin. De bramen en aardbeien hebben veel opgeleverd: zo'n 10 kilo aan bramen, van een struik. Ook hebben we veel duiven, iets dat in het algemeen ook geldt voor de wijngaarden hier in de omgeving. Voor het eerst dit jaar hebben we ook blauwe bessen en veel paprika's en de appelbomen dien we vorig jaar geplant hebben doen het ook goed. De courgettes doen het zelf zo goed dat we ze niet bij kunnen eten. We hebben nu een manier gevonden om de hele grote (2-3 kg) te gebruiken: we maken er pizzabodems van! Dat werkt erg goed.
In maart is ook het vlagreferendum gehouden. Dit bindende referendum bepaald of de huidige vlag blijft of vervangen worden. De huidige vlag heeft ruim gewonnen.
Op een avond zaten we op de bank met de buitendeur naar het deck open. Opeens hoorden we wat geritsel, maar konden niet echt lokaliseren waar het vandaan kwam. We zijn op zoek gegaan en het bleek dat onder het deck een hele berg bladeren lag, en die berg bewoog en ritselde. Het bleek dat een egel op een of andere manier onder het deck gekropen was en daar een nest gemaakt had. Best slim.
En dan het huis. Het huis in Greytown is eind maart overgedragen. Dit is iets waar je als verkoper eigenlijk niet bij betrokken bent. Je levert de sleutels van te voren bij de makelaar in en die geeft ze dab door aan de koper nadat er betaald is. Daarna krijg je het geld op je rekening gestort onder aftrek van de notaris en makelaarskosten.
Voor het nieuwe huis is de bouw op 12 februari gestart met graafwerkzaamheden en het storten van de vloer. Begin maart was de vloer klaar en in elektriciteit en water naar het huis gelegd. Ondertussen staan de muren er (met 'building paper') en zit het dak erop! Hopelijk blijft het droog totdat het huis waterdicht is, ook al ziet het er voor de komende dagen niet zo goed uit.

Vanaf april verblijven we voor een tijdje in Nellies Cottage (http://www.travelbug.co.nz/wairarapa-accommodation/carterton/holiday-houses/nellies-cottage-nellie / http://www.nelliescottage.co.nz/). Dit is een huisje bij vrienden in de tuin dat we tijdelijk huren.

Ik forens nu een stukje verder tussen Carterton en Wellington en rijd met mijn nieuwe scooter naar het station (en terug). Tijdens een van mijn eerste tripjes naar het station nam ik de bocht een beetje te ruim en verloor de macht over het stuur. Uiteindelijk bleek ik in het midden van de weg terecht gekomen te zijn. Gelukkig had ik alleen maar kleine wonden op knie, handen en kin, en kon ik gewoon verder rijden. Mijn helm heeft me gered van erger. Al met al een goede waarschuwing.

De foto's zijn te vinden via: https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=105061489675034101602&target=ALBUM&id=6271092805739805729&authkey=Gv1sRgCOKzvumj7uKBmwE&feat=email

  • 15 April 2016 - 11:16

    Janny Odijk :

    het was weer leuk om te lezen, zelf ben ik van het inmaken dus 's zomers heb ik het druk, voor de bramen ,die moeten nog groeien, courgettes kreeg ik ook vaak en maakte het in zoetzuur, paprika wassen en in stukjes in de vriezer dan kun je het zo gebruiken. hebben jullie veel schapen in Nieuw-Zeeland ik kocht een zeem en dat kwam daar vandaan. veel ontwerp plezier met de nieuwe woninglijkt me heel leuk om te doen een nieuwe uitdaging. groeten uit een somber weer Zutphen, Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Carterton

Leven in Nieuw-Zeeland

Leven in Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2023

Weblog Juli 2023

24 December 2022

Weblog December 2022

01 September 2022

Weblog Augustus 2022

28 Augustus 2021

Winter 2021

22 November 2020

Juli - November 2020
Alex & Feija

Actief sinds 23 Jan. 2009
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 106428

Voorgaande reizen:

28 Maart 2010 - 30 November -0001

Leven in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: