Oktober 2014 - Januari 2015 - Reisverslag uit Greytown, Nieuw Zeeland van Alex & Feija Hoogendoorn - WaarBenJij.nu Oktober 2014 - Januari 2015 - Reisverslag uit Greytown, Nieuw Zeeland van Alex & Feija Hoogendoorn - WaarBenJij.nu

Oktober 2014 - Januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Alex & Feija

14 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Greytown

Deze keer een kort verslag over een wat langere periode. Het voorjaar is onderdertussen voorbij en daarmee het stormseizoen. De laatste sneeuw heeft plaatsgemaakt voor een warme en droge zomer.

In november hebben we weer genoten van het jaarlijkse wijn, eten en muziekfestival Toast Martinborough. Een heerlijke dag om te relaxen met een wijntje, wat te eten en muziek.

In december waren de kerstbijeenkomsten van ons werk. Dit is gebruikelijk hier en wordt gebruikt on het jaar met collega's af te sluiten met eten, drinken en -in mijn geval- een potje lawn bowls. Het lijkt nog het meest op petanque, alleen moet je met de bal rollen. De bal zelf is rond in de ene richting rond, maar ovaal in de andere. Je rolt de bal over de ronde kant, maar het lastige is dat beide kande van de bal niet even zwaar zijn. Hij rolt dus altijd met een bocht. Probeer 'm dan maar eens bij een klein balletje aan de andere kant van de baan te krijgen!

Met de Kerstdagen waren we uitgenodigd bij kennissen. Eerste Kerstdag hebben we gevierd bij de dochter van iemand uit het zakennetwerk van Feija. Zij werk aan de universiteit in Palmerston North en had nog enkele colega's uitgenodigd. Een klassieke Kiwi Kerstmaaltijd met onder andere kalkoen, pavlova, Christmas cake, en nog veel meer.

Tweede Kerstdag zijn we op bezoek geweest bij Nederlanders in Paraparaumu die we in de loop van de tijd hebben leren kennen. Luisterend naar de top 2000 hebben we gebarbequed en zelfs nog gezwommen. Twee mooie zonnige dagen.

Ik heb in december mijn baan bij Statistic New Zealand opgezegd en ben begonnen bij Kiwibank - een Nieuw-Zeelandse bank in eigendom van de staat. Mijn eerste maand zit erop en het bevalt me goed.

We hebben ook veel werk in de tuin gedaan en het einde lijkt in zicht te komen. Een zitgedeelte is gecreëerd door platenbakken te maken en daartussen op te vullen met limestone - gelige steentjes die een goede ondergrond vormen. Verder hebben we meerdere kubieke meters aan grond, limestone en keien versleept bij temperaturen van rond de 30 graden.

De tuin is aangevuld met planten en fuitbomen - feioa, appel en pruim en de groetentuin produceerd alweer volop.

Tot zover het verslag voor de afgelopen vier maanden. Voor de foto's kopieer de volgende link: https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=105061489675034101602&target=ALBUM&id=6115589414611427505&authkey=Gv1sRgCLq74cy3rMzIeQ&feat=email

• 14 Februari 2015 - 11:08

Marijke:

Verrassend dat het verslag ditmaal van Alex komt! En weer heel leuke foto's!

• 17 Februari 2015 - 12:49

Janny Odijk :

hallo Feija en Alex het is bij jullie net als toen mijn dogter nog in florida woonde, een ijsje eten als je de kerstboom opzet omdat het zo warm is. wat de winter betreft niet echt gehad en zal ook wel niet meer komen, want de meesjes keken al weer naar het vogel-huisje of het nog vrij was. de struiken lopen al bijna uit. wel veel regen daar heb je niets aan want op de akkers staat veel water en in maart moet er weer gezaaid worden, maar het komt vast goed. hartelijke groeten uit een wat mitig en en donker zutphen.